<!–more–>Najróżniejsze terenowe gry dla pracowników cieszą się coraz większą popularnością wśród większych i mniejszych firm. Właściciele tych firm dostrzegają bowiem spore zalety, które odnieść można po zorganizowaniu czegoś takiego. Dobrze przeprowadzona gra znacząco może poprawić relacje pomiędzy pracownikami, a jednocześnie rozszerzyć umiejętności i kompetencje tak bardzo przydatne na wielu stanowiskach.
<br>
Niedawno temu z ogromnym rozmachem zorganizowano przez znaną firmę farmaceutyczną gra szkoleniowa dla pracowników, jaką wielu uważa za największe wydarzenie tego typu. Brali w niej bowiem udział w zasadzie wszyscy zatrudnieni, co w sumie dało 450 osób. Dodatkowo wszystkim się opiekowało 35 trenerów, którzy byli odpowiedzialni za zajęcia z zespołami graczy.
<br>
Pewną część z tego zespołu trenerów stanowiła ekipa z firmy szkoleniowej, dużą część kadra zatrudniona w firmie farmaceutycznej. Zostali oni zaproszeni nieco wcześniej do hotelu, w którym miało się to wszystko odbyć, i tam odbyli niezbędne szkolenie. Dzięki temu bez żadnych problemów dali sobie radę ze swoimi zadaniami.
<br>
Pierwszoplanowym trenerem był Prezes koncernu, który w prywatnym życiu interesuje się alpinistyką. Wykorzystał on swoją pasję do tego, żeby w oparciu o wyprawę w góry dać pozostałym słuchaczom sporo interesującej wiedzy w zakresie kierowania zespołem, rozwiązywania sporów i motywowania. Było to nawiązanie do zagadnień zespołowej pracy, tak przydatnej w praktycznie każdej firmie.
<br>
W czasie organizowanej gry wszystkich uczestników podzielono na 25 grup, które przez określony okres czasu realizowały zaplanowane cele. Główny element wspomnianej gry stanowiły tak zwane społeczne eksperymenty, to znaczy nietypowe, wymagające potraktowania w nieszablonowy sposób zadania, w których uczestniczący powinni się wykazać kreatywnością, komunikacją i zaufaniem.
<br>
Eksperymenty były kończone dostarczeniem grupie tak zwanych kart, z którymi ta powinna się zaznajomić. Przy analizie wspomnianych kart tak naprawdę pracownicy analizowali własne zachowania nawiązaniu do pięciu podstawowych kompetencji, co dało im możliwość odniesienia się do pracy, którą wykonują na co dzień.